piątek, 17 lipca 2015

Przepisy z pokrzywą



Pewnego wiosennego dnia na francuskim bazarze odkryłam pokrzywę. Kupiłam niewielki pęczek i zaczęłam szukać pomysłów. Na pierwszy ogień poszły smoothie. 




Pamiętaj, by przed przygotowaniem potrawy sparzyć pokrzywę wrzątkiem. Miksowałam pokrzywę z tym co lubię -mięta, bazylia, ogórki, pomidory, pietruszka. Możesz także dodać brokuły, seler, wszystko co chętnie jesz. Eksperymentuj śmiało. Pokrzywa ma bardzo dobry smak, podobny do szpinaku.




Ciekawym sposobem jest także wykorzystanie pokrzywy do farszów. Smakowały mi zwłaszcza jako dodatek do pierogów. Co istotne, łatwo i szybko zrobisz taki farsz. Po prostu umyj, posiekaj pokrzywy, dodaj starty czosnek, sól i pieprz do smaku. Duś do miękkości. Możesz także taki farsz wykorzystać do naleśników.




A jeśli tak jak ja kochasz dania z grilla, zrób szaszłyki. Na patyczki na zmianę nadziewaj kawałki surowej piersi kurczaka, listki pokrzywy, cukinię, bakłażan, pokrojoną paprykę i cebulę. 
Skrop sokiem z cytryny lub oliwą z oliwek. Dodaj warzywa jakie lubisz i zachwyć swoich gości.
Pokrzywa to samo zdrowie, świetnie przyczyni się do poprawy kondycji Twoich włosów. W Polsce mamy jej pod dostatkiem, no i za darmo. Zrywaj ją na polach, w miejscach oddalonych od ulic i otwórz się na nowe smaki.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz