piątek, 24 lipca 2015

Szampon do włosów - zrób go sama !



Często szampony dostępne w sklepach, mimo opisów producentów o dobroczynnym działaniu na włosy, zawierają konserwanty, tak zwane parabeny. Jeśli nie chcesz płacić dużo za marki, których produkty są naturalne, zrób sobie sama szampon. 
 





Nie jest to trudne, a z pewnością zapłacisz mniej. Sprawdzonym przeze mnie sposobem okazało się zrobienie szamponu z mydła i wody destylowanej. Mydło twarde możesz zakupić na przykład w mydlarni, będziesz potrzebować około 60-80 gram. Wystarczy zetrzeć je na tarce o grubych oczkach i wsypać je do gotującej się wody destylowanej (powinno jej być około 900 ml).  Poczekaj, aż wszystko się rozpuści i ostygnie. I już,masz gotowy szampon!





Oczywiście do wyboru masz także zakup zwykłego szamponu z apteki lub zielarni, bez chemii. Możesz wymieszać go z odwarem z ziół, takich jak rumianek, lipa lub
pokrzywa. Możliwości masz wiele, Twoje włosy (i portfel) tylko na tym zyskają.

3 komentarze:

  1. Wole raczej gotowe szampony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozgotowywanie startych płatków mydła to bardzo stary przepis na szampon. Ja nie jestem do niego przekonana ze względu na wysokie ph :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest przy tym trochę roboty, ale na moje włosy działa dobrze ;). Polecam szczególnie ze szarym mydłem.

    OdpowiedzUsuń